Jag blev hotad av Gunvald Larsson


Kim Nordman säger sig blivit hotad av Mikael Persbrandt.

 
En av våra läsare, Kim Nordman, berättar om hur våran stenhårda och rättviste polis helt plötsligt dök upp i verkligheten. Att Mikael Persbrandt hade hotat honom, och kanske flera människor, med vapen under sina sena kvällar. När vi frågar Kim om hans reaktion på händelser säger han:
- I första stunden vart jag rädd, men sen när jag såg att det var Micke så blev jag både förvånad och glad. Jag tycker han är en bra skådis, även om jag inte sett alla Beck-filmerna. Men när han inte slutade blev jag rädd.

Psykologen Lenarth Bolund berättar för oss om vad som kan vara orsaken:
“Mikael har nyligen, efter att ha blivit far på nytt, dragit in på arbetet och sagt att han vill att hans roller i filmerna han medverkar i skall dras ner. I samma veva som det här händer är det mycket troligt att han saknar rollen som en tuff kille då han större delen av sin dag har en helt vanlig papparoll.”


Efter detta uttalande ställer vi oss själva en funderare: Är Mikael farlig?
Vi försöker förstå vad som händer med honom just nu, är han farlig. Efter en stunds olika telefonsamtal får vi höra, från en källa som vill vara anonym, att Mikael ska ha sagt “Visst händer det att jag tar med jobbet hem”. Detta ger oss en läskig inblick i den eventuella verkligheten. Men för att vara säkra så tar vi hjälp av Lenarth igen som säger:
“Med tanke på den vapenvana han fått genom filmerna, hans aggressiva roller och alkoholvanor är sannolikheten relativt stor att det händer något igen.”

Några diffusa uttalanden vi har fått tag på ger vissa intryck på att det här inte skulle vara första gången, men dessa är inte bekräftade.

“Det kom fram en lång, blåögd och… jag tror han var mörkhårig fram till mig och sa med bestämd mörk röst ‘Ner på knä din hora innan jag skjuter skallen av dig.’”

“Jag hade släckt ner och var på väg ut från Volvos lagerlokal när han vart fasthållen av en man med mörk röst som sa ‘Nu börjar vi bli jävligt, jävligt trötta på dig och ditt skitsnack, nu är det dags att börja prata klarspråk. Släck cigarretten. Släck cigarretten sa jag! Jag sa släck cigarretten!’. Fast jag inte ens hade någon cigg tänd. När jag googlade på det, alltså jag tyckte jag hade hört repliken förr, hemma visade det sig att det var ett citat ur en Beck-film.”

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-20 @ 04:35:18
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0